fbpx
MENU

Pevnost Boyard po česku – zážitek na celý život

Tepfactor teambuilding

Jste fanoušci známé televizní soutěže Pevnost Boyard? V zábavním parku TEPfactor nedaleko Slapské přehrady si můžete na vlastní kůži vyzkoušet, co zažívají hráči uvnitř pevnosti. Stejnou možnost mají návštěvníci i ve Varšavě a v Dubaji. Hluboko v útrobách pirátské jeskyně tu na dobrodruhy čeká 25 zapeklitých úkolů, šifer a hádanek.  Aby hráči posbírali všechny indicie a mohli celé dobrodružství zdárně ukončit, musejí při plnění úkolů občas překonat sami sebe. O tom, jaká byla cesta k pirátskému pokladu, si povídáme se zakladatelem TEPfactoru Tomášem Chroustem.

Inspirace Pevností Boyard

Jak a kdy vás napadlo vybudovat zábavní park?

S myšlenkou na stavbu zábavního centra jsem si hrál už od mládí, hodně jsem četl dobrodružné knížky. Inspirací pro mě bylo sledování různých televizních soutěží, jako je Pevnost Boyard nebo Hry bez hranic. Položení základního kamene předcházely dlouhé roky přemýšlení, testování, kreslení a škrtání návrhů.

Co bylo nejtěžší?

V dnešní době není jednoduché prorazit s jakýmkoliv podnikáním. Začátky byly náročnější, než bych si kdy ve snu představil. Nejtěžší bylo vydržet. Od myšlenky k realizaci to trvalo přes osm let a po cestě bylo mnoho nástrah a překážek. Jsme však tým „srdcařů“ a se všemi překážkami jsme si postupně poradili. Bylo to těžké, ale dnes můžu říct, že moje snaha začíná nést ovoce.

Bez týmové spolupráce neuspějete

Co park nabízí?

Podařilo se nám sestavit dokonalý mix úkolů, které dobře prověří celkové schopnosti hráčů. Najdete u nás úkoly zaměřené na logiku, trpělivost, zručnost i sílu. Každý z 25 úkolů je jedinečný a každý potrápí hráče trochu jinak. Společným jmenovatelem pro všechny úkoly je týmová spolupráce. Bez té se to u nás neobejde. Hráči spolu musí komunikovat a pomáhat si, aby úkol dokázali splnit. Typickým příkladem komunikace je třeba Šachovnice, kde se tým rozdělí do víceúrovňových místností a snaží se přes překážky dostat míč do cíle. Vtip je v tom, že si hráči nevidí na ruce, takže musí komunikovat přes telefon s naváděčem. Ten sice vidí míče i překážky, ale neví, komu patří ruce a v jakém patře je dotyčný schovaný.

Šachovnice
Jeden z úkolů v TEPfactoru na Slapech

Co úkoly zaměřené na sílu? Zvládnou je i děti?

Obecně hru doporučujeme dětem od deseti let. Mladší děti ji zvládnou s doprovodem rodičů. Horní věková hranice není nijak omezená. Není to příliš časté, ale nejstaršímu účastníkovi hry bylo přes 70 let a hru úspěšně dokončil. Důležité je si při hře pomáhat a poznat své limity. Někdy zjistíte, že zvládnete mnohem víc, než jste si mysleli.  Jedním z nejoblíbenějších silových úkolů je Řeka. Úkol má několik fází. Hráči musí zdolat točící se kládu, bradla i boulder, a ještě si k tomu všemu musejí navzájem pomáhat. Prověří tak nejen sílu, ale zároveň i mrštnost a taktické uvažovaní.

Úkol Řeka s oblíbenou točící se kládou

Říkal jste, že jste se inspiroval Boyardem. Máte v TEPfactoru i nějaké úkoly s hady a pavouky?

To rozhodně máme (směje se), ale nejsou součástí herních úkolů. Je to jedna z obvyklých otázek. Ale hmyz, hady ani myši v úkolech nenajdete. Čekejte spíš šifry, hádanky, míče a pohyblivé překážky…

TEPfactor – bezpečná zábava

Jak jste tvořili jednotlivé místnosti v parku? Kdo vymýšlí úkoly?

Obecně to funguje tak, že něco vymyslím a „hodím“ to na papír. Pak si sedneme s vývojovým týmem, s odborníky na bezpečnost a s programátory a debatujeme tak dlouho, dokud nejsou všechny strany spokojené.

Spolupracujete s architekty, konstruktéry? Necháváte si pomůcky ke hře vyrábět na míru?

Přesně tak, vývoj je hodně drahý. Konstrukce herních prvků jsou limitovány velikostí místností. Rádi bychom měnili herní úkoly častěji a ve větší míře, ale dospět k dobrému úkolu chce hodně času, trpělivosti a peněz. Neustále však vyvíjíme nové věci a úkoly posouváme stále dál!

Prohra vedla k úspěchu

Jestli jsem to dobře pochopila, zkoušel jste svoje know-how prodat jako franšízu na veletrhu franchisingu, ale neuspěl jste. Proč?

Věděl jsem, že mám jedinečnou koncepci, která ve světě nemá obdoby. Zkusil jsem prezentovat TEPfactor na veletrhu franchisingu v Paříži. Tehdy jsem ale nebyl ve správný čas na správném místě. Byl to pro nás takový průzkum bojem. Vyzkoušeli jsme si reakce trhu a podle toho modelovali naši nabídku.

úkol v Tepfactoru
Jeden z úkolů v Tepfactor

Váš neúspěch na veletrhu vás dovedl k tomu, že jste si otevřel novou pobočku zábavního centra nejprve v Dubaji a poté i ve Varšavě. Proč jste si vybral zrovna tato města?

Dubaj si nás vybrala sama. Život se skládá z náhod a štěstí stálo zrovna na naší straně. Současní dubajští partneři trávili dovolenou v Čechách a zavítali soukromě do TEPfactoru na Slapech. Koncept je nadchl natolik, že mě okamžitě oslovili s nabídkou spolupráce. Ještě tentýž rok jsme začali budovat další pobočku v Polsku. Hodně jsme se naučili. Ale abych odpověděl na vaši otázku, proč zrovna Varšava. Polsko je velká země, jejich nátura je nám blízká a Varšava je krásné město plné mladých lidí s obrovským potenciálem.

Koncept či produkt začne být úspěšný ve chvíli, kdy ho začne konkurence houfně kopírovat. Máte s tím nějaké zkušenosti?

Věřím, že když dva dělají totéž, není to totéž. Svou práci děláme, jak nejlépe umíme, a vrací se nám to v podobě desítek tisíc spokojených zákazníků ročně. Inovujeme, přidáváme nové produkty a hlavně za sebou máme letitou zkušenost.

Dostalo se vám významného ocenění v Dubaji. O jakou soutěž se jedná a co vám vítězství v ní přineslo?

Jednalo se o prestižní soutěž What´son awards 2019, kde jsme vyhráli cenu za nejlepší atrakci v Dubaji. Konkurence mezi nominovanými byla obrovská a o to větší radost z výhry máme. Vítězství je pro nás především důkazem toho, že svoji práci děláme dobře. Známka toho, že je pro nás všechny TEPfactor životní náplň, a nejen obyčejný obchod.  Osobně věřím, že toto ocenění je dalším impulzem k tomu, abychom dál pokračovali v naší práci a rozvíjeli TEPfactor.

Chystáte v příštím roce pro zákazníky nějaké novinky?

Zcela určitě. Neusínáme na vavřínech. Právě teď u nás probíhá stavba dalších úkolů, takže návštěvníci si při hře zase vyzkouší něco nového. Spustili jsme zcela nový produkt – zážitkovou agenturu. Využili jsme zkušenosti a znalosti o tom, co zákazníky baví nejvíc. Posunuli jsme tak dosud indoorový TEPfactor z haly ven. Takže se určitě naší příznivci mají na co těšit.

Darujte pod stromeček zážitek

Nemáte ještě vánoční dárek pro své blízké? Popřemýšlejte nad darováním zážitku.


Autor článku

Jarmila Zechová Syptáková Sendire.cz

Jarmila Zechová Syptáková

Můj život je takový, jaký jsem si vysnila. Obklopena velkou rodinou dělám to, co mě baví.  Založila jsem magazín pro ženy Sendire. Starám se o komunitu žen na volné noze.  Jako copywriterka využívám při psaní marketingových textů znalosti z on-line marketingu. Píšu příspěvky na blogy malých živnostníků i velkých firem, vytvářím PR zprávy, textuju weby. Mám za sebou 20 let v knihovně. V on-line světě i v knihovně se hodně pracuje s klíčovými slovy, která mají společný cíl. Dovést čtenáře k relevantním informacím.

Miluji společné chvíle s rodinou, cestování, lahodná sladká vína i objevování sebe sama.

Podobné články

Jak se zabavit cestou v letadle: Pohodlné cestování bez stresu
Jak vybrat zimní boty? Ve kterých budete šik a v teple i v těch největších mrazech?
Kdo potřebuje samostatnou grafickou kartu? Stručný mini průvodce pro začátečníky

Komentáře k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přihlášením k odběru souhlasíte se zpracováním osobních údajů.